środa, 30 stycznia 2008

TU SLOWO CZLOWIEK ZNACZY CZLOWIEK- wiersze

"TU SLOWO CZLOWIEK ZNACZY CZLOWIEK...."

* wiersz z tomika poezji pani
Boguslawy Agaty Konstanty
" W moim miasteczku" - tomik ukazal sie dzieki staraniom
pana Mariana Cyconia - Burmistrza Miasta i Gminy Stary Sacz. Wiersze udostepnila siostra autorki pani
Anna Jojczyk.

( 1257- 2007) -JUBILEUSZ 750- LECIA lokacji Starego Sacza.

Uzasadnienie wyboru :
* TEN tomik poezji przeslala mi moja mama
* w wierszu wymienione jest imie mojej mamy oraz imie
sw. Kingii - patronki mojego miasta rodzinnego.
* tomik poezji kojarzy mi sie z ulica Konstanty w Nowym Saczu gdzie
mieszka nasza przyjaciolka ( " Nie poddaj sie, bierz zycie jakie jest i pamietaj na drugie nie masz szans " Myslovitz)
*przypominaja mi sie zaproszenia jakie wysylal burmistrz do naszego domu
z podpisem " inzynierskim" na uroczystosci etc. Dziekuje - rodzice sie zawsze cieszyli –
* wiersz mnie bardzo wzruszyl poniewaz ostatnie slowa sa dla mnie PIEKNE . Moze cos znacza dla moich innych MLODYCH GNIEWNYCH (z mojej favorite piosenki Gangstas Paradise Coolia - kolega
Marcin T. bedzie wiedzial o co chodzi bo sponsorowal moja gazetke z liceum " Bez tytulu" za co jestem wdzieczna ... mam nadzieje, ze moze pamieta ;-)) ktorzy sa teraz na emigracji . Slowa - pointa wiersza " jest takie miejsce, gdzie sie wraca"

dziekuje P. Konstanty - well spotted!!!
*****TEN POST NA BLOGU dla pamieci o osobie ktora bardzo cenilam i lubilam-
dla sp. Doroty B.
( jej imie rowniez pada w wierszu)

"
W Murzasichlu"

W gotyku lasu, smutnych sosen,
jest takie miejsce, gdzie sie wraca.
Tu Wojtka ucza wroble klamac,
tu KINGA dzwoniac swym imieniem
rowerem z halnym gna w zawody.
Ludek powraca z cieplych krajow
i na wierchowa nute spiewa.
Dorota, pani tego domu
objela w posiadanie kuchnie.
Dotykiem dloni piesci rondle
zanim goracy obiad poda.
Tu drzwi otwarte dla kazdego,
miejsce przy stole, talerz strawy.
W kominku mruczy swiety ogien,
a noz pokornie spi na stole.
To miejsce takie, gdzie sie wraca.
Tu Cie rozgrzesza lisc kaliny,
psia buda, studnia i zdzblo trawy.
Tu snieg wybiela wszelkie winy.
TU SLOWO CZLOWIEK- ZNACZY CZLOWIEK.

*
*source: ( MGOK- Stary Sacz ( 2007))

Brak komentarzy: